Kjøpsvilkår
Kjøpsvilkår for Enkel Coaching
1. Avtalen
Denne avtalen består av de generelle salgsbetingelsene, informasjonen som gis i bestillingsprosessen, samt eventuelle særskilt avtalte vilkår mellom partene. Dersom det skulle oppstå en motstrid mellom opplysningene, vil det som er avtalt direkte mellom partene ha forrang, så lenge det ikke er i strid med gjeldende lovgivning.
2. Parter i avtalen
Selger: Enkel Coaching, Adresse: Moldekleivmarka 69, e-post: info@enkelcoaching.no
Kjøper: Personen som gjennomfører bestillingen, heretter kalt kjøper.
3. Inngåelse av avtale
Avtalen blir bindende for begge parter når kjøper har sendt inn sin bestilling. Likevel vil ikke avtalen være gyldig dersom det har forekommet en tydelig skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selger eller i kjøperens bestilling, og den andre parten innså eller burde ha innsett at det var
en feil.
4. Betaling
Enkel Coaching tilbyr betaling gjennom Stripe og Vipps. Valgt betalingsmetode avgjør hvem som håndterer transaksjonen.
ï‚· Vipps: Ved bruk av Vipps Hurtigkasse trekkes beløpet først når varen er sendt.
ï‚· Kortbetaling: Dersom kjøpet betales med kreditt- eller debetkort, kan beløpet reserveres ved bestilling. Kortet belastes når varen sendes.
Ved forsinket betaling påløper purregebyr og forsinkelsesrenter, og fakturaen kan bli sendt til inkasso. Kjøper må være over 18 år, folkeregistrert i Norge og uten betalingsanmerkninger for å benytte faktura.
5. Levering
ï‚· Coaching: Coachingtjenester er individuelle og leveres i en avtalt periode. Etter bestilling må kjøper fylle ut et kundeskjema, som brukes til å utarbeide en skreddersydd plan. Oppfølging starter innen 7 dager etter at planen er mottatt, med mindre annet er avtalt. Oppfølgingen gjennomføres sammenhengende uten opphold, med unntak av sykdom eller ferie som er avtalt på forhånd.
6. Ansvarsbegrensning
Kunden er ansvarlig for å gi korrekte opplysninger om sin helse og livssituasjon i kundeskjemaet, slik at Enkel Coaching kan tilpasse oppfølgingen best mulig. Dersom det er tvil om
egnetheten av trenings- eller kostholdsplanen, anbefales det å rådføre seg med lege før oppstart. Enkel Coaching tar ikke ansvar for eventuelle skader eller negative helseutfall som skyldes feilaktige opplysninger fra kunden eller feil bruk av oppsettet.
ï‚· Coaching er kun tilgjengelig for personer over 18 år.
ï‚· Vi tilbyr ikke coaching til personer med pågående spiseforstyrrelser.
ï‚· Vi utarbeider ikke veganske kostholdsplaner.
7. Angrerett
ï‚· Coaching: Angreretten gjelder ikke for coachingtjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor en spesifikk periode. Likevel kan kjøp av coaching avbestilles innen 2 dager, så lenge kundeskjemaet ikke er besvart. Et avbestillingsgebyr på minst 500 NOK vil da påløpe. Etter denne perioden må hele beløpet betales, og ubenyttede oppfølgingsuker refunderes ikke.
8. Forsinkelse og manglende levering
Dersom selger ikke leverer varen eller tjenesten som avtalt, og dette ikke skyldes kjøper, kan kjøper kreve oppfyllelse av avtalen, heving av kjøpet eller erstatning etter forbrukerkjøpsloven. Kjøper må gi skriftlig beskjed til info@enkelcoaching.no dersom det oppstår forsinkelser eller mangler.
9. Reklamasjon og garantier
Resultatgaranti for coaching: Dersom kjøper ikke ser noen resultater innen 30 dager, kan pengene tilbakebetales under forutsetning av at kjøper har fulgt planen og deltatt på ukentlig oppfølging.
10. Konsekvenser ved betalingsmislighold
Hvis kjøper ikke betaler i henhold til avtalen, kan selger kreve renter, purregebyr og eventuelt sende saken til inkasso. Dersom en vare ikke blir hentet uten at den er forskuddsbetalt, kan kjøper belastes for kostnadene forbundet med retur.
11. Personvern
Enkel Coaching behandler kjøpers personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernregler (GDPR). Kjøper kan be om innsyn eller få opplysninger slettet ved å sende en e-post til info@enkelcoaching.no.
12. Tvisteløsning
Dersom det oppstår en uenighet mellom partene, skal det først forsøkes å løses i minnelighet.
Hvis dette ikke fører fram, kan kjøper kontakte Forbrukerrådet for mekling (tlf. 23 400 500
eller forbrukerradet.no). Klager kan også registreres via Europa-Kommisjonens klageportal:
http://ec.europa.eu/odr.